Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies voor het optimaliseren van de gebruikservaring.

  • functionele cookies

    Functionele cookies zijn noodzakelijk om de goede werking van deze website te garanderen. 

  • analytische cookies

    Cookies van Google Analytics en Hotjar worden door deze website gebruikt voor het anoniem analyseren van het gebruik van de website. 

  • tracking

    Deze website maakt optioneel gebruik van de zogenaamde Facebookpixel (tracking cookie) om advertenties te plaatsen die voor jou interessant kunnen zijn. Meer informatie over de privacy-aspecten hiervan is te vinden op Facebook

Ga naar content
Muziek voor publiek

Hiphop en de media: een ongemakkelijke relatie

Miljoenen streams op YouTube en Spotify, top-10 noteringen in de hitlijsten en uitverkochte festivals: hiphop van eigen bodem is de meest beluisterde muziek van het moment. Desondanks is hiphop in de traditionele media behoorlijk onderbelicht.

Fresku zong hier al over in zijn hit 'Zo doe je dat' uit 2015: “Voor Hilversum ben je geen talent, nee”. Hiphophits worden weinig gedraaid op de grote radiozenders en áls rappers al bij talkshows mogelijk aanschuiven, is dit vaak ongemakkelijk. Waar dit aan ligt? Beeld & Geluid dook in de archieven om de moeizame relatie tussen hiphop en Hillywood te onderzoeken.